Att handla på SnusProffsen

1. Kan jag ta bort eller byta produkter vid kassan?

Ja, innan du slutför köpet kan du alltid gå tillbaka och göra ändringar i din kundvagn. Du kan ta bort produkter eller lägga till nya.

2. Kan jag ändra min beställning efter inköp?

Nej, men å andra sidan har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För att ångra ett köp måste du först ta emot din produkt och kontakta kundservice. Då framgår vad som händer när du återsänder varan.

3. Kan jag beställa via e-brev eller telefon?

Nej, inköp kan endast göras på SnusProffsen.se. Å andra sidan fungerar webbplatsen bra när du når webbplatsen med så kallade smarta telefoner, prova det själv!

4. Kan jag spara innehållet i min kundvagn för ett senare tillfälle?

Ja, allt i din kundvagn sparas i några dagar. Tänk bara på att om en produkt inte längre finns till handa, försvinner den från din kundvagn.

5. Är det säkert att handla på SnusProffsen?

Ja, allt är krypterat med högsta säkerhetsnivå. När du beställer hos oss, lämnar du din personliga information och godkänner samtidigt att vi sparar och använder denna för att slutföra din beställning.

6. Jag har inte fått bekräftelse på mitt köp. Vad ska man göra?

När din beställning har skapats och granskats skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som du har angivit. Bekräftelsen kan ha hamnat i din skräppost, kolla därför i den. Din senaste order och orderhistorik finns alltid på Mina sidor.

Har ni någon butik?

Nej, just nu kan du bara handla på SnusProffsen.se. Detta är också en av anledningarna till att vi kan erbjuda de bästa priserna på nätet, eftersom vi inte har några butikskostnader.

Att betala

Du kan betala enligt följande via Svea Webpay Checkout:

  • Delbetalning, en månadsfaktura med ditt totala köp kan inbetalas
  • Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor via Svea Ekonomi
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Ändra betalning
1. När debiteras mitt kredit- / betalkort?

Ditt kort debiteras omedelbart efter att köpet har slutförts.

2. När måste jag betala fakturan?

Din faktura har alltid 14 dagars kredit från det att den skickas. Du kan också välja att delbetala fakturan.

3. Får jag kvitto på mina köp?

Ja, den orderbekräftelse vi skickar till dig fungerar som kvitto.

Leverans

1. Varifrån skickas mina tobaksvaror?

Din beställning skickas från Sverige.

2. Hur lång är leveranstiden?

Vi har en leveranstid på 1-3 eller 1-5 dagar inom Sverige, beroende på vilken fraktmetod varan kommer med.

3. Vad är fraktkostnaden?

SnusProffsen bjuder dig som kund på fraktkostnader när du köper över 1499 kr. Annars är standar fraktkostnader på 59 kr.

4. När kommer min order att levereras till mig?

Vissa paket kan inte levereras direkt hem till dig, utan måste hämtas på ett utlämningsställe nära dig. Du får då en avi från företaget som levererar. Var uppmärksam på att avin kan skickas via SMS, e-post eller via brev från Posten.

5. Vem betalar returfrakten för ångrat köp och reklamation?

Vid ångrat köp, ansvarar du för att returnera paketet. Därför rekommenderar vi dig att skicka paketet rekommenderat eller spårbart, särskilt om det gäller dyrare produkter. Vid en reklamation får du tillbaka pengarna för returfrakten (förutsatt att din reklamation blir godkänd).

6. Får jag någon information om leveransen?

Vi skickar dig en bekräftelse på din beställning med ditt ordernummer som innehåller information om vad du köpt för produkt /produkter och när den kan levereras.

7. Kan jag beställa från ett annat land än Sverige på SnusProffsen.se?

Av juridiska skäl skickar vi endast order inom Sverige, eftersom det är förbjudet att skicka till EU-länder.

8. Vad händer om jag inte får min order inom 1-5 arbetsdagar?

Om en leverans är försenad informerar vi dig om att vi ska lösa problemet så fort som möjligt. Du har alltid rätt att häva ditt köp om produkten inte levereras inom leveranstiden, men det finns ingen automatisk rätt att häva köpet vid förseningar som vi löser inom en rimlig tid.

9. Måste jag betala någon skatt eller extra avgift på min produkt(-er)?

Alla priser på SnusProffsen är inklusive moms och andra skatter som tas ut i Sverige, till exempel tobaksskatter. Det finns inga dolda avgifter som påverkar priset. Men vissa länder utanför EU kan ha skatter och moms på tobaksvaror, och som kund är du ansvarig för det när du beställer till ett land utanför Sverige och EU.

Ångerrätt och Reklamation

1. Jag ångrar ett objekt jag köpte.

Inget problem, du har alltid 14 dagars rätt till återkallande (enligt distansavtalet och kontrakt utanför affärslokaler). Återkallelseperioden börjar löpa från den dag du mottog produkten.

2. Hur ångrar jag ett köp?

Det enklaste sättet är att besöka vår kundservicesida och skriva till oss. Inkludera ordernummer och berätta vilka produkter du vill ångra. Om ditt köp avbryts är du ansvarig för retur och returfrakt.

3. Reklamation, hur gör jag den?

Skriv till oss på kundtjänstsidan och ange ordernummer, vilken produkt du vill reklamera med en detaljerad beskrivning av vad som är fel eller felaktigt. Om du kan, skicka ett foto på den defekta eller felaktiga produkten. Inom några dagar får du ett svar från SnusProffsens kundservice för att hjälpa dig.

4. Vad skiljer en ångerrätt från en reklamation?

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Det innebär att du kan ångra köpet inom 14 dagar och få tillbaka dina pengar. Vi rekommenderar att du först tar emot produkten innan du ansöker om ångerrätt, eftersom det underlättar ärendehanteringen.  För att reklamera en produkt kan du göra det om du får en produkt som levereras till dig som inte överensstämmer med vad du beställt eller på något sätt är defekt eller obefintlig. Du har alltid rätt att kostnadsfritt returnera produkten till oss.

5. Vem betalar returfrakten för ångrat köp och reklamation?

Vid ångrat köp, ansvarar du för att returnera paketet. Därför rekommenderar vi dig att skicka paketet rekommenderat eller spårbart, särskilt om det gäller dyrare produkter. Vid en reklamation får du tillbaka pengarna för returfrakten (förutsatt att din reklamation blir godkänd).

6. Hur returnerar jag en produkt som jag ångrat?

Om du råkat beställa fel produkt eller bara ångrar ditt köp har du möjlighet att nyttja ångerrätten på 14 dagar (från det att du mottagit leveransen) och returnera produkten. Vi rekommenderar dig att alltid kontakta SnusProffsen vid returer innan du skickar tillbaka produkten för att undvika att produkten kommer bort. Vid ångrat köp är det du som konsument som står för kostnaden för returfrakten.

7. Hur får jag tillbaka mina pengar?

När vi har godkänt din retur får du tillbaka pengarna på samma sätt du betalade (exempelvis kreditkortsköp betalas tillbaka till ditt kreditkort). Vid retur av reklamerade produkter skickas en ny till dig utan extra kostnad, förutsatt att reklamationen godkänts.

Outhämtat paket

1. Jag råkade glömma hämta det jag beställt. Vad gör jag?

Paket som inte hämtas i tid skickas tillbaka till SnusProffsen och du måste betala en avgift på 299 SEK per outhämtat paket. Du får naturligtvis tillbaka köpebeloppet (minus avgiften) senast 14 dagar efter vi fått reda på att paketet kommit till SnusProffsen.

Du kan alltid välja att få ditt paket utskickat på nytt. Då betalar du bara för frakten fram och tillbaka från SnusProffsen i en separat faktura som du får i efterhand.

2. Hur kontaktar jag SnusProffsen kundtjänst?

På vår kundtjänstsida skickar du enkelt meddelanden till oss. Vi har som mål att besvara alla ärenden inom 48 timmar. Vår kundtjänst arbetar måndag till fredag.